トランスメディアル・アジア──第四回・ライプツィヒ大学・立命館大学共同企画ワークショップ「ローカルとグローバルの中の日本のビデオゲーム」

トランスメディアル・アジア──
第四回・ライプツィヒ大学・立命館大学共同企画ワークショップ「ローカルとグローバルの中の日本のビデオゲーム」

Transmedial Asia – 4th International Workshop of Leipzig + Ritsumeikan
PaJaKo Project “Japanese Videogames Between the Local and the Global”

日時・場所 / Date and Venue

  ※事前申し込み不要・参加費無料
  ※発表と議論は英語で行われます

  *Pre-registration not required, no participation fee
  *English is used throughout the workshop

プログラム / Program

    [24th September, Monday]

  • Panel 1: Politics and rhetorics
    (13:00-14:20; 80 mins. including discussion)
    Fanny Barnabé / Juhyung Shin / Shunsuke Mukae
  • Lecture 1: Stevie Suan
    (14:35-15:05; 30 mins. including Q&A)
    “Objecthood” and Anime’s Animation: Individuality,
    Particularity, and Lifestyle Performance
  • Panel 2: Cognition and sensation
    (15:20-16:20; 60 mins. including discussion)
    Cäcilia Sauer / Kyohei Ito
  • [25th Septemner, Tuesday]

  • Panel 3: Development, marketing and distribution
    (13:00-14:20; 80 mins. including discussion)
    Chloé Paberz / Matteo Fabbretti / Yasuo Kawasaki
  • Lecture 2: Kim Illim
    (14:35-15:05; 30 mins. including Q&A)
    Japanese Visual Fantasy System Seen through the Discourse on
    “Dimension” in OTAKU culture: Among the 2.5D, pseudo-3D and 3D
  • Panel 4: Historical and social interactions
    (15:20-16:40; 80 mins. including discussion)
    Goki Atoyama / Luca Bruno
  • Total discussion (moderated by Martin Picard and Hiroshi Yoshida)
    (16:55-17:45; 50 mins.)
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